شیار | shiar.ir

       

       

       

       

       

       

چنگیزخان(گفت و شنود)

گفت: پیش‌نویس توافق‌ نهایی یا همان «جمع‌بندی» که قرار است امروز در وین منتشر شود شامل 20 صفحه متن اصلی و 80 صفحه ضمائم است.

گفتم: یعنی از یک جزوه 20 صفحه‌ای، 80 صفحه خلاصه‌برداری کرده‌اند؟! 

گفت: نه بابا، برای این 20 صفحه، 80 صفحه توضیح نوشته‌اند.

گفتم: تیم هسته‌ای کشورمان باید در مقابل نمایندگان شش کشور موسوم به 5+1 خیلی حواسش جمع باشد، چون در 3 صفحه توافق لوزان یک خروار حرف و حدیث علیه برنامه هسته‌ای ایران جا داده بودند، چه برسد به 100 صفحه! 
گفت: تیم کشورمان که اگر می‌خواست کوتاه بیاید، مذاکرات اینهمه طولانی نمی‌شد ولی بعضی‌ها را بگو که برخورداری از فناوری هسته‌ای را بی‌ارزش! می‌دانند و بدشان نمی‌آید که بخش‌هایی از آن حذف شود!
گفتم: آن عده اندک و کم‌شمار را بی‌خیال باش... آنها جان به جانشان کنی، دنبال بزک کردن آمریکا هستند... یارو می‌گفت؛ اگر می‌دونستید که چنگیزخان با سوزاندن کتاب‌های علمی چقدر از بار درس‌هایی که قرار بود بخونیم کم کرده است، هر شب جمعه برایش هزار تا فاتحه می‌خوندید!

 

                                                                .  .  .

 

دکل(گفت و شنود)

گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت مدعی اصلاحات در یک اقدام هماهنگ، تیتر زدند و خبر دادند که چه نشسته‌اید! یک دکل نفتی گم شده است!

گفتم: به قول رستم قاسمی، دکل که خودکار و مداد نیست که گم شود؟! دکل نفتی کلی تأسیسات و حداقل 50 خدمه دارد.

گفت: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته بود که بعله! این دکل را برده‌اند به خلیج مکزیک!

گفتم: ولی این دکل اصلاً وارد ایران نشده و خریدار که یک پیمانکار بوده بخشی از قسط را نداده و دکل به ایران منتقل نشده بود. تازه ماجرا مربوط به همین مدعیان اصلاحات است.

گفت: مثل اینکه این جماعت مدعی اصلاحات اصلاً نمی‌دانند دکل چیست؟ و چه اندازه‌ای دارد؟ و همین که از اتاق فرمان به آنها دستور می‌دهند شروع به نوشتن می‌کنند و...

گفتم: چه عرض کنم؟! پیرزنی که بعد از خرید خسته شده بود وارد موزه «لوور» در پاریس شد و روی یک صندلی نشست. مدیر موزه به او گفت؛ مادر جان! این صندلی متعلق به ناپلئون است و پیرزن که اصلاً تا آن وقت اسم ناپلئون را هم نشنیده بود جواب داد؛ خب! ننه جان! اگر اومد بلند میشم اون بشینه!

بغدادی برای الانبار سرکرده چینی تعیین کرد

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۱۷ ب.ظ
یک منبع محلی استان نینوا از ورود ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، به نینوا خبر داد.

این منبع گفت: ابوبکر البغدادی روز دوشنبه در بازگشت از الرقه سوریه به همراه برخی سرکردگان عرب و غیر عرب وارد نینوا شد.

وی افزود: البغدادی پس از تسلط داعش براستان الانبار عراق و تدمر سوریه، برخی از سرکردگان این گروه را تغییر داد.

سرکرده چینی داعش برای جنگ در الانبار

این منبع محلی خاطرنشان کرد، ماموریتهای جنگی داعش در الانبار عراق به عهده سرکرده چینی این گروه واگذار شده است.

وی در گفت وگو با سومریه نیوز تصریح کرد، البغدادی، ابوعمرالشیشانی (چچنی)، شاکر وهیب و شماری از سرکردگان این گروه عصر دیروز در بازگشت از الرقه سوریه کاملا محرمانه و مخفیانه وارد نینوا شدند.

این منبع افزود: عملیات ورود آنان به شکل یک کاروان بزرگ نبوده بلکه آنها از مناطق صحرایی تحت تسلط این گروه و از طریق مرزهای عراق و سوریه وارد نینوا شدند.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: البغدادی، الشیشانی و وهیب به محض ورود به یکی از پایگاه های نینوا که مشخصاتش مخفی است، جلسه محرمانه ای تشکیل دادند.

گفته می شود که البغدادی در این نشست برخی والیان را تغییر داد و ماموریت های جدیدی به برخی از اعضای این گروه داده و شماری از سرکردگان میدانی نینوا را بدون اشاره به اسامی آنان، برکنار کرد.

این منبع محلی گفت: تغییرات انجام شده توسط البغدادی ؛ با تسلط یافتن این گروه بر الانبار در غرب عراق و تدمر سوریه همزمان شده است.

وی افزود: ماموریت های نظامی و جنگی الانبار نیز به یک چینی واگذار شد، این عضو چینی داعش یکی از سرکردگان این گروه بود که پیش از این ماموریت های امنیتی بخشهایی از مناطق تحت تسلط این گروه در فلوجه، هیت، القائم و مرزهای عراق و سوریه را بر عهده داشت.

این منبع عراقی خاطرنشان کرد: البغدای خود بر همه درگیریها نظارت دارد اما سفرهای وی بسیار اندک بوده و آن را علنی نمی کند و بیشتر از عراق، در سوریه حضور دارد.

وی افزود: البغدادی یک گروه فنی و حرفه ای در اختیار دارد که تحت نظر یک کارشناس عراقی متخصص در زمینه  الکترونیک و شبکه های مخابراتی  فعالیت دارد و ماموریت وی نیز تامین امنیت الکترونیکی و ایجاد پارازیت برروی دستگاههای کنترل و ردیابی البغدادی است.
۹۴/۰۳/۰۵