شیار | shiar.ir

       

       

       

       

       

       

چنگیزخان(گفت و شنود)

گفت: پیش‌نویس توافق‌ نهایی یا همان «جمع‌بندی» که قرار است امروز در وین منتشر شود شامل 20 صفحه متن اصلی و 80 صفحه ضمائم است.

گفتم: یعنی از یک جزوه 20 صفحه‌ای، 80 صفحه خلاصه‌برداری کرده‌اند؟! 

گفت: نه بابا، برای این 20 صفحه، 80 صفحه توضیح نوشته‌اند.

گفتم: تیم هسته‌ای کشورمان باید در مقابل نمایندگان شش کشور موسوم به 5+1 خیلی حواسش جمع باشد، چون در 3 صفحه توافق لوزان یک خروار حرف و حدیث علیه برنامه هسته‌ای ایران جا داده بودند، چه برسد به 100 صفحه! 
گفت: تیم کشورمان که اگر می‌خواست کوتاه بیاید، مذاکرات اینهمه طولانی نمی‌شد ولی بعضی‌ها را بگو که برخورداری از فناوری هسته‌ای را بی‌ارزش! می‌دانند و بدشان نمی‌آید که بخش‌هایی از آن حذف شود!
گفتم: آن عده اندک و کم‌شمار را بی‌خیال باش... آنها جان به جانشان کنی، دنبال بزک کردن آمریکا هستند... یارو می‌گفت؛ اگر می‌دونستید که چنگیزخان با سوزاندن کتاب‌های علمی چقدر از بار درس‌هایی که قرار بود بخونیم کم کرده است، هر شب جمعه برایش هزار تا فاتحه می‌خوندید!

 

                                                                .  .  .

 

دکل(گفت و شنود)

گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت مدعی اصلاحات در یک اقدام هماهنگ، تیتر زدند و خبر دادند که چه نشسته‌اید! یک دکل نفتی گم شده است!

گفتم: به قول رستم قاسمی، دکل که خودکار و مداد نیست که گم شود؟! دکل نفتی کلی تأسیسات و حداقل 50 خدمه دارد.

گفت: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته بود که بعله! این دکل را برده‌اند به خلیج مکزیک!

گفتم: ولی این دکل اصلاً وارد ایران نشده و خریدار که یک پیمانکار بوده بخشی از قسط را نداده و دکل به ایران منتقل نشده بود. تازه ماجرا مربوط به همین مدعیان اصلاحات است.

گفت: مثل اینکه این جماعت مدعی اصلاحات اصلاً نمی‌دانند دکل چیست؟ و چه اندازه‌ای دارد؟ و همین که از اتاق فرمان به آنها دستور می‌دهند شروع به نوشتن می‌کنند و...

گفتم: چه عرض کنم؟! پیرزنی که بعد از خرید خسته شده بود وارد موزه «لوور» در پاریس شد و روی یک صندلی نشست. مدیر موزه به او گفت؛ مادر جان! این صندلی متعلق به ناپلئون است و پیرزن که اصلاً تا آن وقت اسم ناپلئون را هم نشنیده بود جواب داد؛ خب! ننه جان! اگر اومد بلند میشم اون بشینه!

رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن روحانی به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی موافق حصر سران فتنه بود. 


حجت‌الاسلام حمید رسایی شامگاه دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه شیراز با بیان اینکه آزادی خرمشهر ثمره مقاومت و ایستادگی بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه به عنوان کشوری امن و با ثبات شناخته شده؛ در حالی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد مشکلات مختلفی هستیم.

وی افزود: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که یک سر و گردن از دیگر کشورها بالاتریم و این محصول عدم سازش و کوتاه نیامدن در مقابل استکبار است و محصول پافشاری ما بر مبانی دینی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون دو جریان در کشور ما وجود داشت که یکی پایبندی بر مبانی دینی و تکیه بر آن و نگاهی دیگر،‌ کوتاه آمدن در مقابل استکبار است و حتی در زمان جنگ نیز این نگاه وجود داشت و البته امروز همان گروهی که در اول انقلاب می‌گفتند که نمی‌شود با شاه جنگید و یا برخی که جنگ را بی‌ثمر می‌دانستند، امروز نیز مقابله با استکبار را بی‌ثمر می‌دانند که این نشان از ریزش و رویش در نظام است.

رسایی تصریح کرد: قدرت‌طلبی، دنیاپرستی و شاید اقتضاء سن، دلیل تغییر نگاه افراد باشد که البته این در جامعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه واژه «اصلاحات» بعد از ریاست جمهوری خاتمی به وجود آمد، یادآور شد: متاسفانه آنان نتوانستند اصلاحات را مدیریت کنند، بنابراین این واژه وارد مباحث دین و قانون شد؛ تا جایی که در همان دوران ایران به عنوان محور شرارت در دنیا مطرح شد.

رسایی با اشاره به اینکه استراتژیست‌های دوم خردادی، بحث دین سخت و دین آسان را مطرح کردند، یادآور شد: همواره اگر از ملت ایران بپرسیم که طرفدار دینداری و یا غیر دین هستند، همگان دینداری را انتخاب می‌کنند اما همین انسان‌ها بین دین سخت و دین آسان، به طور حتم دین آسان را انتخاب خواهند کرد و امروز نیز نگاهی که در کشور به وجود آمده، بحث دین آسان است و یک مرجعی در قم فتوایی در این راستا می‌دهد و برخی روزنامه‌ها نیز آن را پرورش داده‌اند اما در کنفرانس برلین این موضع‌گیری مشخص شد و همه از نقشه اصلاح‌طلبان مطلع شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در کشور ما شیوه خشونت و مدارا را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: خاتمی به عنوان سمبل مدارا مطرح می‌شود؛ در حالی که مردم نمی‌دانند در جلسات خصوصی چگونه رفتار می‌کرد و حتی در دانشگاه زمانی که دو نفر اعتراض کردند، آنها را تهدید به اخراج از محل سالن کرد.

وی ادامه داد: روحانی گفته که امروز سرداران سیاست خارجی، نفت، بانک و اقتصاد را آزاد می‌کنند که البته حرف خوبی است اما باید با عمل همراه شود.

خرمشهر با سیاست خسته و پژمرده آزاد نشد

رسایی تاکید کرد: آزادی خرمشهر اقتصادی با سیاست خارجی خسته و پژمرده ممکن نیست و همگان بدانند که خرمشهر با شعار «برد برد» آزاد نشد بلکه شعار رزمندگان «جنگ، جنگ تا رفع فتنه» بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برای آزادسازی خرمشهر هیچ‌کس صدام را با ادب و باهوش خطاب نکرد و کسی هم از خزانه خالی کشور در مقابل دشمنان صحبت نکرد.

وی تصریح کرد: زمان آزادی خرمشهر با صدام تلفنی صحبت نکردیم و دل و قلوه‌ای رد و بدل نشد، اما امروز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

رسایی ادامه داد: نمی‌شود شما، خرمشهر اقتصادی را آزاد کنید اما تعامل و خنده با دشمن داشته باشید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برای آزادی خرمشهر، با دشمن مدارا نکردیم و مذاکره‌‌ای نکردیم که پس از آن به ملت بگوییم نتیجه آن محرمانه است.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده قبلی، شرط مذاکره در مقابل دوربین را به عنوان اولویت مطرح می‌کرد، یادآور شد: متاسفانه امروز تیم مذاکره‌کننده ما، گفتگوی غیرعلنی را برای خود یک اولویت مطرح می‌کند؛ چرا که این را می‌دانند که ملت ایران زیر بار ظلم و ذلت در مذاکرات نمی‌رود.

رسایی با بیان اینکه آقای ظریف می‌خواهد مسئولیت نتیجه مذاکرات را به دوش رهبری قرار دهد، گفت: وزیر امور خارجه در مجلس زمانی که ما در خصوص روند مذاکرات اعتراض کردیم، گفت اگر رهبری بگوید نرو، من نمی‌روم؛ اما ما از او زرنگ‌تر هستیم و اجازه نمی‌دهیم بار مذاکرات بر دوش رهبری قرار گیرد.

وی ادامه داد: خود من شخصاً اگر آقای ظریف سرماخوردگی هم داشته باشد، حاضرم از او طرفداری کنم تا در مذاکرات حاضر شود و یا او را استیضاح نمی‌کنیم تا زمانی که تمام جامعه نتیجه گفتگو با گرگ را بفهمند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای صالحی در یکی از صحبت‌های خود اعلام کرد که آمریکا در مذاکرات دبه کرده، اما جای تعجب است که پس از ملاقات رئیس‌جمهور با وی، این سخنان را تکذیب می‌کند و می‌گوید؛ من شوخی کردم. حال نمی‌دانیم که شاید یک نفر دستی به سٍرُم متصل به آقای صالحی زده باشد.

رسایی یادآور شد: رئیس‌جمهور می‌گوید که دلالان تحریم به فکر شغل دیگر باشند، من هم در جواب عرض کردم اگر این‌گونه است با این روند مذاکرات، روحانی باید به فکر شغل دیگری برای خود باشد؛ چرا که ما مخالف مذاکرات نیستیم اما شیوه آن را قبول نداریم. چرا که بحث امروز ما، استقلال و مستقل بودن کشور است.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از دانشجویان که نباید بی‌ادبانه صحبت کرد، گفت: آمریکا خواسته‌ای دارد مانند اینکه کسی ناموس یک کشور را بخواهد و این بی‌غیرتی است که بخواهیم در مقابل آن کوتاه بیاییم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص نوع مدرک خود و یا گفتمان‌های امروز دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی، گفت: من «به جهنم گفتن» را بلد نیستم، امیدوارم خداوند همه را به بهشت روانه کند. من، بار خوردم و راهی مجلس شدم اما کُردان‌ها در دولت حسن روحانی بسیارند! امروز من با افتخار از خوبی‌های احمدی‌نژاد دفاع می‌کنم چرا که او شجاعت گفتگو با مردم را داشت.

رسایی ادامه داد: بنزین را قطع کردند و هیچ‌کس به مردم اطلاع نداد؛ در حالی که احمدی‌نژاد مرد بود و در گفتگوی تلویزیونی تمامی کارهای خود را با مردم مطرح می‌کرد، نه اینکه یارانه چهار میلیون نفر را قطع کنند و کسی هم اطلاع نداشته باشد.

وی افزود: مقایسه احمدی‌نژاد با روحانی اشتباه است، چرا که روحانی، خاتمی و هاشمی یک مسیر را می‌روند اما احمدی‌نژاد مسیر دیگر را طی می‌کند؛ بنابراین باید احمدی‌‌نژاد را با خودش مقایسه کرد که البته احمدی‌نژاد سال ۸۴ با احمدی‌نژاد سال ۹۲ متفاوت بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پول کثیف در تمامی شرایط بد است، گفت: وزیر کشور بحث پول‌های کثیف را مطرح کرد و در مجلس گفت که این موضوع را نگفته‌ام؛ اما اگر شما فکر می‌کنید این تغییر سخن به دلیل تهدید به استیضاح بوده، توهین به وزیر کشور است، چرا که او را فردی ترسو می‌دانید.

رسایی افزود: مهدی هاشمی در سال ۸۴ از پول بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور چندین میلیارد تومان را خرج تبلیغات انتخاباتی پدر کرد و یا اینکه حسن روحانی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در جایی دیگر خرج کرد. حال اگر قرار باشد من از خدمت در دولت اخراج شوم، پس حسن روحانی باید برای طول عمر خود از خدمت اخراج شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر دانشجویی در خصوص غیرقانونی بودن حصر سران فتنه نیز گفت: اتفاقات انتخابات ۸۸ مانند حادثه ورزشگاه تبریز است. البته حصر در نظام و حتی در اسلام نیز سابقه داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حسن روحانی در زمانی که حصر سران فتنه اجرا شد، به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی حضور داشت و خود او نیز به این حصر رای مثبت داده بود؛ چرا که حصر سران فتنه با رای مثبت تمام اعضای شورا روبرو شده بود.

رسایی در پاسخ به سئوال دیگر دانشجویی گفت: متاسفانه همه دولت روحانی، وزارت خارجه شده، تمام وزارت خارجه ۱+۵ شده و کل ۱+۵ شده آمریکا و متاسفانه حتی زمانی که از وزیر ارشاد هم انتقاد می‌شود، موضوع توافق را ۱+۵ را مطرح می‌کند؛ در حالی که من متوجه این نوع رفتارها نمی‌شوم.

وی در پاسخ به شعار برخی از دانشجویان که شهید همت و باکری را صدا می‌زدند، گفت: دوم خرداد چیز خوبی بود. من سال ۷۶ از اینکه ناطق نوری رای نیاورد، خوشحال بودم؛ اما بدین معنی نیست که با رای خاتمی هم خوشحال شدم و باید بدانیم که اگر باکری دوم خردادی بود، باکری قدم نمی‌زد و اگر همت بود، اَلم بی‌همتی را برای مردم کشور خود بلند نمی‌کرد. امروز شما باید ببینید که دوم خردادی‌ها کجاها هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سابقه اصلاح‌طلبی در کشور ما آنقدر سیاه شده که برخی از آنها با اسامی دیگر فعالیت می‌کنند و حاضر نیستند با نام اصلاح‌طلب در جامعه حاضر شوند.

رسایی در پاسخ به سخنان یکی از دانشجویان که او را شاگرد خلف یکی از علمای قم دانست، گفت: افتخار بزرگ من این است که شاگرد آیت‌الله مصباح هستم که امام، شهادت او را معادل شهادت دو نفر دانست.

وی در پاسخ به سئوال دیگر دانشجویی که از تخلفات مالی او سخن می‌گفت، تاکید کرد: تخلفات مالی در نظامی که ما دوست داریم، حتی یک عدد هم زیاد است؛ اما این تخلفات در کشور ما در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بسیار کمتر است و اگر من تخلف مالی داشتم، به طور حتم خودم آن را عنوان کرده بودم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه شما می‌گویید من در مجلس خواب هستم، نکته جالبی است چرا که اگر تمام این موضع‌گیری‌ها که بر علیه من انجام می‌شود، در زمان خواب بودن من است، پس بترسید از زمانی که من بیدار باشم.

۹۴/۰۳/۰۵