شیار | shiar.ir

       

       

       

       

       

       

چنگیزخان(گفت و شنود)

گفت: پیش‌نویس توافق‌ نهایی یا همان «جمع‌بندی» که قرار است امروز در وین منتشر شود شامل 20 صفحه متن اصلی و 80 صفحه ضمائم است.

گفتم: یعنی از یک جزوه 20 صفحه‌ای، 80 صفحه خلاصه‌برداری کرده‌اند؟! 

گفت: نه بابا، برای این 20 صفحه، 80 صفحه توضیح نوشته‌اند.

گفتم: تیم هسته‌ای کشورمان باید در مقابل نمایندگان شش کشور موسوم به 5+1 خیلی حواسش جمع باشد، چون در 3 صفحه توافق لوزان یک خروار حرف و حدیث علیه برنامه هسته‌ای ایران جا داده بودند، چه برسد به 100 صفحه! 
گفت: تیم کشورمان که اگر می‌خواست کوتاه بیاید، مذاکرات اینهمه طولانی نمی‌شد ولی بعضی‌ها را بگو که برخورداری از فناوری هسته‌ای را بی‌ارزش! می‌دانند و بدشان نمی‌آید که بخش‌هایی از آن حذف شود!
گفتم: آن عده اندک و کم‌شمار را بی‌خیال باش... آنها جان به جانشان کنی، دنبال بزک کردن آمریکا هستند... یارو می‌گفت؛ اگر می‌دونستید که چنگیزخان با سوزاندن کتاب‌های علمی چقدر از بار درس‌هایی که قرار بود بخونیم کم کرده است، هر شب جمعه برایش هزار تا فاتحه می‌خوندید!

 

                                                                .  .  .

 

دکل(گفت و شنود)

گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت مدعی اصلاحات در یک اقدام هماهنگ، تیتر زدند و خبر دادند که چه نشسته‌اید! یک دکل نفتی گم شده است!

گفتم: به قول رستم قاسمی، دکل که خودکار و مداد نیست که گم شود؟! دکل نفتی کلی تأسیسات و حداقل 50 خدمه دارد.

گفت: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته بود که بعله! این دکل را برده‌اند به خلیج مکزیک!

گفتم: ولی این دکل اصلاً وارد ایران نشده و خریدار که یک پیمانکار بوده بخشی از قسط را نداده و دکل به ایران منتقل نشده بود. تازه ماجرا مربوط به همین مدعیان اصلاحات است.

گفت: مثل اینکه این جماعت مدعی اصلاحات اصلاً نمی‌دانند دکل چیست؟ و چه اندازه‌ای دارد؟ و همین که از اتاق فرمان به آنها دستور می‌دهند شروع به نوشتن می‌کنند و...

گفتم: چه عرض کنم؟! پیرزنی که بعد از خرید خسته شده بود وارد موزه «لوور» در پاریس شد و روی یک صندلی نشست. مدیر موزه به او گفت؛ مادر جان! این صندلی متعلق به ناپلئون است و پیرزن که اصلاً تا آن وقت اسم ناپلئون را هم نشنیده بود جواب داد؛ خب! ننه جان! اگر اومد بلند میشم اون بشینه!

 

رئیس جمهور گفت: ممکن است یک استانداری، فرمانداری، وزیری نظرات فردی ،شخصی و جناحی داشته باشد؛ اما ما به این سمت نیامده‌ایم تا نظرات شخصی و فردی خود را اعمال کنیم.

حسن روحانی امروز صبح در همایش سراسری فرمانداران کشور که در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: جلسه بسیار مغتنمی برای من و همکاران من است که در جمع مسئولان وزارت کشور، استانداران، فرمانداران سراسر کشور است.

وی افزود: شما به عنوان نمایندگان عالی نظام در سراسر میهن عزیز ایران اسلامی ما به عنوان مسئولان رده بالای اجرای کشور هستید.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: هم ما از جمله شما اعمال ما و رفتار ما به عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود، مردم تفاوت زیادی بین این و آن قائل نیستند .

روحانی ادامه داد: هر کس در هر سمتی مخصوصا در سمت مجری عالی در کشور حضور دارد عمل ، رفتار و نگاه و برخورد و تعامل او به عنوان نمونه‌ای از برخورد و تعامل نظام تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اعمال و رفتار ما اهمیت خاصی دارد، هم پای خودمان و هم پای شهرستانمان و هم پای استان‌مان و هم پای کشورمان و هم پای نظام اسلامی‌مان حساب می‌شود.

روحانی گفت: دولت به عنوان نماینده مردم و به عنوان منتخب مردم در یک انتخابات رقابتی پرشور در دو سال قبل و در 24 خرداد 92 این بار مسئولیت را بر دوش گرفت.

وی با بیان اینکه قدرتی که در اختیار دستگاه اجرایی است به عنوان یک امانت است افزود: مردم این قدرت را با صندوق آرا به عنوان امانت 4 ساله در اختیار ما گذاشته‌اند، آن زمانی که این امانت را در اختیار ما می‌گذاشتند همه حرفهای خودشان را زدند.

رئیس دولت یازدهم ادامه داد: آنها گفته اند که ما این قدرت را به شما می‌دهیم به شرط عدالت ، به شرط اجرای قانون و به شرط تحقق قانون اساسی ، انتظار ما از شما یک دولت متعادل و تعامل گراست، انتظار ما از شما آن است که اخلاق و راستگویی و امانت‌داری مدنظر شما باشد. همه شما این صداها را از مردم می‌شنیدید، از اختلافاتات، از دعواها خسته شدیم از شعارهای بی محتوا خسته‌ شدیم، ما ملت صلح و آشتی هستیم و ما می‌خواهیم با جهان و دنیا تعامل سازنده داشته باشیم.

روحانی همچنین افزود: مردم هم همچنین این را گفتند که ما در جامعه خواستار وحدت هستیم و اقوام و اقلیت‌ها باید احترام خود را داشته باشند. ما خواهان یک امنیت پایدار در ایران و در منطقه هستیم. هیچ ندایی نبود که مخفی باشد همه آشکار و با صدای بلند این سخنان را شنیدیم، در تمام سخنرانی‌ها آنگاه که سخن از آشتی و صلح و تعامل و رونق اقتصادی و نجات اقتصاد و احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان مطرح می‌شد مردم با فریاد بلند آن را تائید می‌کردند. پس ما امانت داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: ممکن است یک استانداری، فرمانداری، وزیری نظرات فردی و شخصی داشته باشد اما ما به این سمت نیامده‌ایم تا نظرات شخصی و فردی خود را اعمال کنیم. ما در این جایگاه قرار نگرفته‌ایم که تمایلات جناحی مان را اعمال کنیم، ممکن است هر فردی به یک حزب، جناحی و سمت و سویی تمایل داشته باشد که اشکالی هم ندارد.

۹۴/۰۳/۰۹