شیار | shiar.ir

       

       

       

       

       

       

چنگیزخان(گفت و شنود)

گفت: پیش‌نویس توافق‌ نهایی یا همان «جمع‌بندی» که قرار است امروز در وین منتشر شود شامل 20 صفحه متن اصلی و 80 صفحه ضمائم است.

گفتم: یعنی از یک جزوه 20 صفحه‌ای، 80 صفحه خلاصه‌برداری کرده‌اند؟! 

گفت: نه بابا، برای این 20 صفحه، 80 صفحه توضیح نوشته‌اند.

گفتم: تیم هسته‌ای کشورمان باید در مقابل نمایندگان شش کشور موسوم به 5+1 خیلی حواسش جمع باشد، چون در 3 صفحه توافق لوزان یک خروار حرف و حدیث علیه برنامه هسته‌ای ایران جا داده بودند، چه برسد به 100 صفحه! 
گفت: تیم کشورمان که اگر می‌خواست کوتاه بیاید، مذاکرات اینهمه طولانی نمی‌شد ولی بعضی‌ها را بگو که برخورداری از فناوری هسته‌ای را بی‌ارزش! می‌دانند و بدشان نمی‌آید که بخش‌هایی از آن حذف شود!
گفتم: آن عده اندک و کم‌شمار را بی‌خیال باش... آنها جان به جانشان کنی، دنبال بزک کردن آمریکا هستند... یارو می‌گفت؛ اگر می‌دونستید که چنگیزخان با سوزاندن کتاب‌های علمی چقدر از بار درس‌هایی که قرار بود بخونیم کم کرده است، هر شب جمعه برایش هزار تا فاتحه می‌خوندید!

 

                                                                .  .  .

 

دکل(گفت و شنود)

گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت مدعی اصلاحات در یک اقدام هماهنگ، تیتر زدند و خبر دادند که چه نشسته‌اید! یک دکل نفتی گم شده است!

گفتم: به قول رستم قاسمی، دکل که خودکار و مداد نیست که گم شود؟! دکل نفتی کلی تأسیسات و حداقل 50 خدمه دارد.

گفت: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته بود که بعله! این دکل را برده‌اند به خلیج مکزیک!

گفتم: ولی این دکل اصلاً وارد ایران نشده و خریدار که یک پیمانکار بوده بخشی از قسط را نداده و دکل به ایران منتقل نشده بود. تازه ماجرا مربوط به همین مدعیان اصلاحات است.

گفت: مثل اینکه این جماعت مدعی اصلاحات اصلاً نمی‌دانند دکل چیست؟ و چه اندازه‌ای دارد؟ و همین که از اتاق فرمان به آنها دستور می‌دهند شروع به نوشتن می‌کنند و...

گفتم: چه عرض کنم؟! پیرزنی که بعد از خرید خسته شده بود وارد موزه «لوور» در پاریس شد و روی یک صندلی نشست. مدیر موزه به او گفت؛ مادر جان! این صندلی متعلق به ناپلئون است و پیرزن که اصلاً تا آن وقت اسم ناپلئون را هم نشنیده بود جواب داد؛ خب! ننه جان! اگر اومد بلند میشم اون بشینه!

 

حضور یک مهمان ناشناخته در خندوانه، درحالی است که چندی پیش، شرکت بهره برداری مترو از زیرمجموعه های شهرداری تهران قراردادی 5 میلیاردی با این برنامه امضا کرد. رهبر انقلاب پیشتر در مورد ریخت و پاش‌ها در شهرداری در جلسه ای با حضور قالی‌باف، تذکرات لازم را داده بودند.

 

 

برنامه تلویزیونی خندوانه در ششم خرداد ماه مهمانی داشت که بر خلاف رویه پیشین، نه چهره شناخته شده ای برای مخاطبان بود و نه فردی که کار ویژه ای از او میان مردم زبانزد شده باشد.

رامبد جوان در برنامه مذکور با دعوت از محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران، تعجب مخاطبان برنامه را برانگیخت. این شگفتی زمانی تکمیل شد که مجری خندوانه، در طول گفتگو به جای پایند بودن بر روش برنامه های پیشین، و طرح پرسش هایی از زندگی و رفتار شخصی مهمان، گفتگو را به محلی برای تبلیغ اقدامات مهمانش تبدیل کرد.

رامبد جوان در به کار بردن کلمه "دکتر" برای مهمان خود اصرار ورزید؛ حتی رشته تحصیلی او راهم پرسید تا مبادا برای مخاطبی این ابهام به وجود آید که مهمان "دکتر" نیست! او حتی در حین گفتگو مهمانش را با این جمله که معلوم است "مدیر اجرایی است" به اوج هیجان رساند!

مهمان برنامه هم با چند بار نام بردن از روسای مافوقش – شهرداری و معاونت محترم (!) حمل و نقل شهرداری تهران – مسیر برنامه را نسبت به شب ها گذشته تغییر داد و سرآخر ضمن تاکید بر اینکه پله برقی های ایستگاه های مترو سالم است(!)، با همکاری ویژه مجری، شروع به آموزش به مردم، در خصوص سوار شدن به قطارهای شهری کرد!

حضور یک مهمان غیرمنتظره و ناشناخته در برنامه خندوانه، آن هم در زمانی که سری دوم این برنامه مخاطبان ثابت خود را کاملا پیدا کرده است، زمانی جالب توجه می شود که بدانیم چندی پیش، شرکت بهره برداری مترو از زیرمجموعه های شهرداری تهران قراردادی نیم میلیارد تومانی با برنامه خندوانه امضا کرده است.

مهمان نیم میلیارد تومانی خندوانه!/ رپرتاژ رامبد جوان برای مدیر ناشناخته مترو +تصاویر و سند

مهمان نیم میلیارد تومانی خندوانه!/ رپرتاژ رامبد جوان برای مدیر ناشناخته مترو +تصاویر و سند



مهمان نیم میلیارد تومانی خندوانه!/ رپرتاژ رامبد جوان برای مدیر ناشناخته مترو +تصاویر و سند

مهمان نیم میلیارد تومانی خندوانه!/ رپرتاژ رامبد جوان برای مدیر ناشناخته مترو +تصاویر و سند
قرارداد نیم میلیارد تومانی شرکت بهره برداری متروی تهران با برنامه خندوانه/ مدیر گمنام شرکت بهره برداری متروی تهران که یک طرف این قرارداد است ششم خرداد در برنامه مذکور حاضر شد و رامبد جوان هم به جای پرسیدن سوالات متداول از مهمانان خود، به تبلیغ شخص او و نیز اقداماتش در مترو پرداخت.


مدت این قرارداد شش ماه است و از اسفند سال گذشته آغاز شده است. موضوع این قرارداد، "مشارکت در 50 قسمت برنامه خندوانه در راستای فرهنگ سازی در حوزه مترو و تیتراژ پایانی در چارچوب طرح کلی" است. واضح است قرارداد مذکور به اندازه کافی ابهام آمیز است و از آن مهمتر معلوم نیست که چرا این چنین قراردادی از سوی شرکت بهره برداری متروی تهران، مخفی نگاه داشته شده است.

هزینه 5 میلیارد ریالی شرکت بهره برداری مترو برای برنامه خندوانه در حالی انجام شده است که چندی پیش، کارکنان یک شرکت پیمانکار طرف قرارداد با مترو در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود به مدت یک سال، در مقابل ساختمان اصلی مترو دست به اعتصاب زدند.

با این وجود ظاهرا مسئولان مترو، هزینه کردن میلیاردی و مبهم در برنامه ای مانند خندوانه را به پرداخت حقوق این کارکنان ترجیح می‌دهند.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی، اواخر سال 92 در دیدار محمدباقر قالی باف شهردار و اعضای شورای شهر تهران، به موضوع "ریخت و پاش ها در شهرداری" اشاره کرده و تذکرات لازم را در این زمینه داده بودند.

ایشان مراقبت از ریخت و پاش ها در شهرداری و تقویت روحیه درست کاری و امانتداری را مورد تأکید قرار دادند و درخصوص روابط شورای شهر و شهرداری افزودند: شورای اسلامی شهر باید، علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بکند و کارها براساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترک به پیش رود.




۹۴/۰۳/۰۹