شیار | shiar.ir

       

       

       

       

       

       

چنگیزخان(گفت و شنود)

گفت: پیش‌نویس توافق‌ نهایی یا همان «جمع‌بندی» که قرار است امروز در وین منتشر شود شامل 20 صفحه متن اصلی و 80 صفحه ضمائم است.

گفتم: یعنی از یک جزوه 20 صفحه‌ای، 80 صفحه خلاصه‌برداری کرده‌اند؟! 

گفت: نه بابا، برای این 20 صفحه، 80 صفحه توضیح نوشته‌اند.

گفتم: تیم هسته‌ای کشورمان باید در مقابل نمایندگان شش کشور موسوم به 5+1 خیلی حواسش جمع باشد، چون در 3 صفحه توافق لوزان یک خروار حرف و حدیث علیه برنامه هسته‌ای ایران جا داده بودند، چه برسد به 100 صفحه! 
گفت: تیم کشورمان که اگر می‌خواست کوتاه بیاید، مذاکرات اینهمه طولانی نمی‌شد ولی بعضی‌ها را بگو که برخورداری از فناوری هسته‌ای را بی‌ارزش! می‌دانند و بدشان نمی‌آید که بخش‌هایی از آن حذف شود!
گفتم: آن عده اندک و کم‌شمار را بی‌خیال باش... آنها جان به جانشان کنی، دنبال بزک کردن آمریکا هستند... یارو می‌گفت؛ اگر می‌دونستید که چنگیزخان با سوزاندن کتاب‌های علمی چقدر از بار درس‌هایی که قرار بود بخونیم کم کرده است، هر شب جمعه برایش هزار تا فاتحه می‌خوندید!

 

                                                                .  .  .

 

دکل(گفت و شنود)

گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت مدعی اصلاحات در یک اقدام هماهنگ، تیتر زدند و خبر دادند که چه نشسته‌اید! یک دکل نفتی گم شده است!

گفتم: به قول رستم قاسمی، دکل که خودکار و مداد نیست که گم شود؟! دکل نفتی کلی تأسیسات و حداقل 50 خدمه دارد.

گفت: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته بود که بعله! این دکل را برده‌اند به خلیج مکزیک!

گفتم: ولی این دکل اصلاً وارد ایران نشده و خریدار که یک پیمانکار بوده بخشی از قسط را نداده و دکل به ایران منتقل نشده بود. تازه ماجرا مربوط به همین مدعیان اصلاحات است.

گفت: مثل اینکه این جماعت مدعی اصلاحات اصلاً نمی‌دانند دکل چیست؟ و چه اندازه‌ای دارد؟ و همین که از اتاق فرمان به آنها دستور می‌دهند شروع به نوشتن می‌کنند و...

گفتم: چه عرض کنم؟! پیرزنی که بعد از خرید خسته شده بود وارد موزه «لوور» در پاریس شد و روی یک صندلی نشست. مدیر موزه به او گفت؛ مادر جان! این صندلی متعلق به ناپلئون است و پیرزن که اصلاً تا آن وقت اسم ناپلئون را هم نشنیده بود جواب داد؛ خب! ننه جان! اگر اومد بلند میشم اون بشینه!

 

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی شنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) در شهرستان آبیک اظهار کرد: خدا محبت را در دل انسان قرار داده که جزو سرشت انسان محسوب می‌شود بنابر این اگر محبت الهی باشد ارزش اخروی هم دارد ولی اگر محبت الهی نباشد فقط در دنیا ارزش دارد که اگر جنبه الهی پیدا کند، اجر اخروی هم خواهد یافت.

وی افزود: طبق روایات وارده کسی که محبت اهل بیت (ع) در وجودش باشد شهید می‌میرد و با اهل بیت (ع) محشور می‌شود و این موضوع اهمیت ارادت به اهل بیت را می‌رساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: محبت انسان به اهل بیت (ع) سبب بخشودگی همه گناهان گذشته انسان می‌شود و در تنگناها انسان‌ را نجات می‌دهد بنابر این انسان باید قدر محبت به اهل بیت (ع) را که ارزشمند است، بداند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز محبت به اهل بیت (ع) مورد هجمه و حمله دشمن قرار گرفته است، به خصوص در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها، شبکه‌های مجازی و ماهواره به شدت اهل بیت (ع) به ویژه امام زمان (عج) مورد تبلیغات سوء دشمن قرار می‌گیرد.

حسینی اضافه کرد: والدین باید بدانند که فرزندانشان به شدت با تماشای ماهواره تحت تأثیر آن قرار گرفته و آموزش‌های غربی و ضد دینی را دریافت می‌کنند و تماشای ماهواره بر روی عقیده و افکار آنان تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: وجود شبکه‌های ماهواره‌ای سبب بروز اختلاف بین زن و شوهر و بی احترامی به پدر و مادر و بزرگترها می‌شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی دادگستری کشور به کمیسیون فرهنگی مجلس 30 درصد طلاق‌ها نشأت گرفته از وجود ماهواره‌ها در خانواده‌ها است.

حسینی افزود: شاید به اذعان افرادی که ماهواره تماشا می‌کنند، در آغاز تماشای فیلم‌های شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای تاثیر منفی برخانواده وجود نداشته باشد ولی به مرور زمان و کم‌کم زن به شوهر و شوهر به زن شک می‌کند و زن و مرد بدون قید و شرط می‌شوند که این مسئله خود به خود منجر به بروز طلاق می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خانواده‌ها خودشان باید به این نتیجه برسند که داشتن ماهواره و تماشای آن خطر و ضرری بزرگ برای کانون خانواده محسوب می‌شود.

حسینی گفت: اگر کسی ادعا کند که امام زمان (عج) را دیده یا خوابش را دیده است و یا توصیه‌ای به وی کرده است، دروغ است چراکه حتی بزرگانی که به دیدار امام زمان (عج) نائل آمده‌اند در زمان حیاتشان این موضوع را بازگو نکرده‌اند بلکه پس از مرگشان و از زبان دیگران، این موضوع بیان شده است.

حسینی متذکر شد: در جلسات مذهبی افراد باید تحت تاثیر ادعاهای دروغین افراد قرار نگیرند و از ورود انحرافات و خرافات در زمینه امام زمان (عج) اجتناب ورزند.

۹۴/۰۳/۱۰