شیار | shiar.ir

       

       

       

       

       

       

چنگیزخان(گفت و شنود)

گفت: پیش‌نویس توافق‌ نهایی یا همان «جمع‌بندی» که قرار است امروز در وین منتشر شود شامل 20 صفحه متن اصلی و 80 صفحه ضمائم است.

گفتم: یعنی از یک جزوه 20 صفحه‌ای، 80 صفحه خلاصه‌برداری کرده‌اند؟! 

گفت: نه بابا، برای این 20 صفحه، 80 صفحه توضیح نوشته‌اند.

گفتم: تیم هسته‌ای کشورمان باید در مقابل نمایندگان شش کشور موسوم به 5+1 خیلی حواسش جمع باشد، چون در 3 صفحه توافق لوزان یک خروار حرف و حدیث علیه برنامه هسته‌ای ایران جا داده بودند، چه برسد به 100 صفحه! 
گفت: تیم کشورمان که اگر می‌خواست کوتاه بیاید، مذاکرات اینهمه طولانی نمی‌شد ولی بعضی‌ها را بگو که برخورداری از فناوری هسته‌ای را بی‌ارزش! می‌دانند و بدشان نمی‌آید که بخش‌هایی از آن حذف شود!
گفتم: آن عده اندک و کم‌شمار را بی‌خیال باش... آنها جان به جانشان کنی، دنبال بزک کردن آمریکا هستند... یارو می‌گفت؛ اگر می‌دونستید که چنگیزخان با سوزاندن کتاب‌های علمی چقدر از بار درس‌هایی که قرار بود بخونیم کم کرده است، هر شب جمعه برایش هزار تا فاتحه می‌خوندید!

 

                                                                .  .  .

 

دکل(گفت و شنود)

گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت مدعی اصلاحات در یک اقدام هماهنگ، تیتر زدند و خبر دادند که چه نشسته‌اید! یک دکل نفتی گم شده است!

گفتم: به قول رستم قاسمی، دکل که خودکار و مداد نیست که گم شود؟! دکل نفتی کلی تأسیسات و حداقل 50 خدمه دارد.

گفت: یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته بود که بعله! این دکل را برده‌اند به خلیج مکزیک!

گفتم: ولی این دکل اصلاً وارد ایران نشده و خریدار که یک پیمانکار بوده بخشی از قسط را نداده و دکل به ایران منتقل نشده بود. تازه ماجرا مربوط به همین مدعیان اصلاحات است.

گفت: مثل اینکه این جماعت مدعی اصلاحات اصلاً نمی‌دانند دکل چیست؟ و چه اندازه‌ای دارد؟ و همین که از اتاق فرمان به آنها دستور می‌دهند شروع به نوشتن می‌کنند و...

گفتم: چه عرض کنم؟! پیرزنی که بعد از خرید خسته شده بود وارد موزه «لوور» در پاریس شد و روی یک صندلی نشست. مدیر موزه به او گفت؛ مادر جان! این صندلی متعلق به ناپلئون است و پیرزن که اصلاً تا آن وقت اسم ناپلئون را هم نشنیده بود جواب داد؛ خب! ننه جان! اگر اومد بلند میشم اون بشینه!

 


منوچهر محمدی شامگاه شنبه در جلسه‌ای که در راستای سلسله نشست‌های بصیرت‌افزایی در حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شده بود، پیرامون تبیین سیاست خارجه و مسائل بین‌المللی اظهار کرد: جنگ ما با آمریکا از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شکل گرفته است، یعنی زمانی که امام راحل پرچم مبارزه با رژیم پهلوی و اربابان آن رژیم ستم‌شاهی آمریکا را به دست گرفت.

وی تصریح کرد: امام راحل از زمانی که پرچم مبارزه با طاغوت را در دنیا به دست گرفت، گفت که شوروی از آمریکا بدتر و آمریکا از انگلیس بدتر است و در حقیقت خط بطلانی بر بلوک شرق و غرب کشید، آمریکا در آن زمان خود را کدخدای جهان می‌دید و به خود اجازه دخالت در امور دولت‌ها و ملت‌ها می‌داد و از این بابت تنها مانع بر سر راه خود را انقلاب اسلامی می‌دانست.

وی با اشاره به بحران‌های پس از انقلاب اسلامی در جهان که منجر به براندازی شده است، گفت: در طول 10 سال عمر با برکت امام راحل، آمریکا 17 مرتبه توطئه براندازی علیه حاکمیت ایران انجام داده که شامل سه کودتا، پنج جنگ قومی، تشکیل چهار گروه تروریستی برای ترور شخصیت‌ها و دو فتنه بزرگ و دو جنگ متجاوزانه بود.

محمدی عنوان کرد:‌ در آخرین اقدام آمریکا می‌توان به فتنه 88 اشاره کرد که با همه توان و نیروی خود به منظور براندازی حاکمیت اسلامی ایران دست به کار شد، وقتی که می‌دانیم جنگ آمریکا با ایران و نظام جمهوری اسلامی یک واقعیت تمام نشدنی است پس باید در داخل کشور هوشمندانه رفتار کنیم.

وی با ابراز گله‌مندی و انتقاد از برخی رفتارهای مسئولان داخلی گفت: عده‌ای در داخل نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی توبه کرده‌اند و این باعث تأسف است.

* شرط دوام و بقای آمریکایی‌ها در ایجاد جنگ و بحران است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: فقط تا به امروز دو عامل مهم چون قاطعیت حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همچنین حضور آگاهانه توده‌های مردم سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن شده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید دشمن انقلاب و اسلام را که همانا آمریکا است بیش از پیش بشناسیم، ابراز کرد: پایه و بنیان دشمن انقلاب و اسلام بر جنایت گذاشته شده چرا که در دو قرون گذشته عده‌ای به نام تشکیل آمریکا با کشتن سرخ‌پوست‌ها در آن منطقه ساکن شده‌اند که بیش از 100 خانواده بیشتر نبودند و امروز این 100 خانواده دو لابی بزرگ صهیونیست و لابی تولید و فروش تسلیحات نظامی را تشکیل داده‌اند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل یادآور شد: شرط دوام و بقای آمریکایی‌ها و همچنین حضور رژیم اشغالگر صهیونیست بر ایجاد و برقراری جنگ و بحران در جهان است، در تمامی جنگ‌ها و بحران‌های جهان آمریکا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم نقش دارد.

محمدی بیان کرد: با این تعاریف سیاست آمریکا بر پایه جنگ‌طلبی است آنان در گذشته شعار کمونیست‌هراسی را سر می‌دادند و امروز در لوای سر دادن شعار ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در پی کسب منافع خود هستند.

* تروریست در منطقه خاورمیانه پرورش‌ یافته آمریکا است

وی با بیان اینکه دشمن اصلی انقلاب و ملت ایران اوباما و کنگره آمریکا نیست، گفت: دشمنان اصلی پشت پرده قرار دارند و اداره‌‌کنندگان دولت و حاکمیت آمریکا هستند، آنها با هرگونه صلح و توافق با ایران مخالفند چون شرط بقای آنان در جنگ است.

مدیر گروه علوم سیاسی مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره)‌ اذعان کرد:‌ تروریست در منطقه خاورمیانه پرورش‌یافته آمریکایی‌ها است و جنگ‌های تروریستی شکل گرفته که همگی بر اساس سیاست حاکمیت آمریکا تعریف شده است.

محمدی عنوان کرد: در مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها به مذاکرات پایاپای قائل نیستند و همواره از بُعد کدخدایی جهان با ایران سخن می‌گویند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران در دو جبهه با آمریکایی‌ها در حال جنگ است، ادامه داد:‌ ایران در جبهه منطقه خاورمیانه از یک سو و در جبهه هسته‌ای از سوی دیگر با آمریکا مقابله می‌‌کند.

محمدی افزود: بر اساس مواضع استراتژی آمریکا، تنها راه مقابله با حاکمیت انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر تفکرات شیعه ایجاد و تقویت یک انقلابی افراطی سنی است که امروز تحت عنوان سلفی و تکفیری‌ها شاهدیم.

* نطفه جبهه‌های مقاومت از ایران بسته شده است

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه اشاره‌ای به تصمیم قاطع آمریکا برای ساقط کردن حکومت بشار اسد در سوریه کرد و گفت: آمریکا عزم خود را جزم کرده بود و همچنین همه دولت‌های منطقه را برای ساقط شدن بشار اسد راضی کرد اما تنها کشور ایران و رهبر معظم انقلاب بر حضور و تداوم حکومت سوریه و بشار اسد تأکید کردند و امروز شاهد شکست سیاست آمریکا در منطقه هستیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: حضور و تشکیل بیش از 6 میلیون داوطلب عراقی به منظور جنگ با سلفی‌ها تحت عنوان بسیجیان عراق که در لوای فتوای مرجع جهان تشیع آیت‌الله سیستانی شکل گرفت، خار چشم آمریکایی‌ها و آمریکادوستان شده است.

وی با بیان اینکه به خوبی شاهدیم که حتی حیات خلوت آمریکایی‌ها یعنی یمن یکپارچه و متحد در برابر حاکمان دست‌نشانده و سیاست‌های مستبدانه آمریکا ایستاده‌اند و برای استقلال خود مبارزه می‌کنند، اعلام کرد:‌ به زودی ملت‌های بیدار منطقه تحت تشکیل جبهه‌های مقاومت که نطفه آنها از ایران بسته شده است پوزه آل‌سعود و استکبار جهانی را به خاک می‌مالد.

* هلال مقاومت با محوریت ایران در منطقه شکل گرفته است

وی متذکر شد: امروز قدرت از دست آمریکاییان در منطقه توسط جبهه مقاومت گرفته شده است، براساس پیش بینی حاکمان منطقه، امروز هلال مقاومت در منطقه با محوریت ایران شکل گرفته است و به تبع آن قدرت از چنگال آمریکاییان و اعوان و انصار آن گرفته شده است.

محمدی در ادامه گریزی به سیاست داخلی زد و گفت: در داخل کشور برخلاف صحنه منطقه بین‌المللی، اتحاد، انسجام و و حدت نظر وجود ندارد و دلیل آن این است که علاوه بر رهبری، دولت نیز هست.

وی عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، یک نوع نگاهی وجود داشت که در حال حاضر هم هست و آن این است که ما انقلاب کردیم حال نوبت آن فرارسیده است که بنشینیم و حکومت کنیم، به نوعی در حال حاضر زمان قسمت کردن غنایم است و نمی‌شود هم انقلابی بود و هم حکومت کرد.

مدیر گروه علوم سیاسی موسسه پژوهش امام خمینی (ره) با بیان اینکه افراد معتقدند که اگر بخواهیم انقلابی باشیم، باید با تمام جهان بجنگیم و چنانچه بخواهیم حکومت کنیم باید دم کدخدای جهان را دید و این نوع نگاه غلط در دولت سازندگی و اصلاحات تئوریزه شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس همین نوع تفکر، در دولت اصلاحات، رئیس جمهور وقت طی نامه‌ای به رئیس جمهور وقت آمریکا(جورج بوش پسر) اعلام کرد که ایران حاضر است دست از مرگ بر آمریکا بردارد ولی پاسخ رئیس جمهور وقت آمریکا این بود که ایران را محور شرارت نامید.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران یادآور شد: تمام برنامه‌های دشمنان داخلی و خارجی در فتنه 88 براساس موفقیت 100 در صدی برای حذف ولایت فقیه و براندازی حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تاکید کرد: در فتنه 88 خواصی که معتقد بودند به جای انقلابی بودن باید حکومت کرد، شکست خوردند.

محمدی رو کردن دست خود در برابر دشمنان و اعلام نقاط ضعف خود چون دادن خبر خالی بودن خزانه کشور و بد بودن اقتصاد به دنیا را نهایت بی‌تدبیری دولت‌مردان فعلی دانست.

وی ادامه داد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب در این زمان، خطوط قرمز مذاکرات و توافقات را بیان کردند و مواردی چون پرهیز از دو مرحله‌ای شدن و برداشتن همه تحریم‌های یکجا در روز اول را تاکید کردند.

*هرگونه اغتشاش و اختلاف به نفع دشمن است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: تحلیل‌های نادرست و همراهی خواص بی‌بصیرت با خائنان و دشمنان موجب انحراف و ذلت است و حقیقتا امید رهبر معظم انقلاب در این برهه حساس زمانی فقط به بسیجیان و مردم انقلابی است.

وی افزود: باید مراقب باشیم و هوشیارانه حرکت کنیم، چرا که دشمن در پی ایجاد اغتشاش و اختلاف است، هرگونه اغتشاش و اختلاف به نفع دشمن خواهد بود چرا که دنباله‌های فتنه 88 در پی گل‌آلود کردن فضای جامعه هستند.

*برخی قصد دارند از جنازه توافق با آمریکا برای انتخابات اسفندماه استفاده کنند

محمدی خاطرنشان کرد: فتنه بزرگ دیگری در راه است که با دو انتخابات بزرگ اسفندماه گره خورده است، باید گوشمان به فرمان رهبری باشد تا بتوانیم از این فتنه نجات یابیم.

وی تاکید کرد: یقین بدانید که توافق نهایی با 1+5 در 10 تیر ماه امضا نخواهد شد، افرادی در پی استفاده از جنازه توافق برای پیروزی در انتخابات‌های پیش‌رو هستند.

استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: اسلام در حال عروج و استکبار در حال نزول و سقوط است اما ما با چالش‌هایی روبرو هستیم، همدلی و همزبانی تنها با منطبق کردن خود با سیاست‌های ولایت فقیه محقق می‌شود.

گفتنی است؛ در ابتدای جلسه مسئولان برگزاری این سلسله نشست‌ها اعلام کردند که برنامه‌های سیاسی روزهای گذشته در اصفهان ارتباطی با این جلسات نداشته و شعارهای داده شده در آنها مورد تایید مسئولان این سلسله نشست‌ها نیست.

۹۴/۰۳/۱۰